Nimbus (DK) I906 begyndte fabrikant PA. Fisker i et lille lokale i København at fremstille små elektromotorer, boremaskiner, støvsugere og fra 1918 også motorcykler. Præsentationen af den første Nimbus-motorcykel fandt sted i 1919. Motoren var en 4-cylindret "halvtoppet" rækkemotor på 750 c, bagstellet var fjedrende, noget helt nyt på den tid. Maskinen fik hurtigt øgenavnet "Kakkelovnsrøret" på grund af benzintankens facon. Imidlertid blev produktionen indstillet allerede i 1927. Nimbus'en var ikke prismæssigt konkurrencedygtig med de billige engelske motorcykler.Men i 1933 var Fisker klar igen med en ny model med pladestel og teleskopforgaffel. Den nye motor var en 750 cc topventilet rækkemotor med overliggende knastaksel, og den var ligesom den første forsynet med kardantræk. Produktionen af denne maskine fortsatte indtil 1960, og bl.a. forsvaret og postvæsenet var storaftagere af denne model, der stort set ikke ændrede sig i de 25 år, den var på markedet. Sidst i 50'erne konstruerede fabriken to nye prototyper, hhv. en 4-cyl. udgave noget lig den velkendte "Humlebi" samt en 2-cyl. noget ændret udgave. Begge modeller var forsynet med et patenteret rotorventilsystem samt svingforgaffel og baghjulsaffjedring. Ingen af disse modeller kom dog nogensinde i produktion.
Salg og fabrikation: Fisker & Nielsen AIS, København.