Nimbus 1935
Produktionen af den gamle Nimbus ophørte i 1927, og der gik syv år inden en fly Nimbus var på markedet. Motorcykelproduktionen, som var lidt af en biproduktion, var opgivet på grund af pladsmangel, men blev genoptaget i 1934, da P. A. Fisker og hans søn Anders Fisker sammen konstruerede en ny Nimbus. Den nye Nimbus fik en god modtagelse og opnåede hurtigt et stort salg, men Nimbus-fabrikken gjorde også et stort arbejde med at uddanne folk og oprette specialværksteder hos alle større Nimbusforhandlere landet over. Nimbus ophørte med motorcykelfremstilling i 1956, men endnu kører der Ca. 2000 Nimbus alene her i Danmark.
Nimbus 1935.
The production of the old Nimbus was ceased in 1927 but 7 years later a new Nimbus was put into production. The motorcycle production, which was a by-product, was given up because of space shortage, but was restarted in 1934 when P. A. Fisker and his son Anders Fisker constructed a new Nimbus together. The new Nimbus had a fine reception and gained large sales. The Nimbus factory put great effort into training servicemen and starting garages at all major Nimbus dealers over the country. Nimbus ceased motorcycle production in 1956, but there is still about 2000 Nimbus motorcycles in Denmark alone.
Nimbus. 1935.
Erst 1934, sieben Jahre nachdem die Herstellung der alten Nimbus exgestellt worden war, erschien ein von P.A. Fisker und seinem Sohn Anders entwickeltes neues Modell. Die Neukonstruktion wurde begeistert von Publikum aufgenommen und der Verkaufserfolg lag nicht zuletzt auch an der guten Ausbildung der Nimbus-Mitarbeiter und der Spezialwerkstätte der Händler. Noch heute fahren ca. 1/3 der 12.715 hergestellten Nimbus, davon alleine 2000 hier in Dänemark.